Meditace on-line

Chtěli byste se naučit meditovat? Meditovat se dá o samotě, ale také ve skupině, případně můžete využít meditačních nahrávek na internetu. Společná meditace pak přináší výhodu zesíleného účinku.

Informační technologie jsou dnes zkrátka všude a tak pronikly do všech oblastí našeho života. Mnohdy to bývá na škodu, protože nám ubývá soukromí a jsme přehlceni různými podněty, které nás jen okrádají o čas nebo nám přidávají starosti. Nic však není černobílé a tak i technika je užitečná a její užívání má i své světlé stránky. Například se díky ní dozvíme o tom, co dříve bývalo jen těžko dostupné, anebo se k nám dostanou užitečné informace, které nám mohou pomoci v osobním rozvoji.

Díky informačním technologiím se můžeme snadno a rychle domluvit i se vzdálenými osobami doslova po celém světě a tak, pokud chceme společně meditovat, si stanovíme společný den a čas, ve kterém se ponoříme do společné meditace. Chcete to vyzkoušet také?

Společná meditace je silnější

A proč vlastně meditovat společně? Samozřejmě meditovat může člověk kdykoliv a kdekoliv i sám a jeho meditace může být i tak velmi hluboká a silná, avšak společná meditace je velkým přínosem pro začátečníky i pokročilé, protože se při ní dokáže soustředit a propojit síla, energie mnoha meditujících.

Pro společnou meditaci není nutné být připojen k internetu a vlastně to ani není žádoucí, neboť každý elektrický přístroj nebo vlny různých signálů mohou rušit energetické pole meditace. Pomocí internetu se však můžeme snadno domluvit na dni a času společné meditace a tak všichni na dálku propojit své energie. Není přitom nutné se setkávat v jedné místnosti anebo na jednom místě. Meditující osoby zůstávají doma nebo tam, kde zrovna jsou. Důležitý je jen společný čas, ve který se všichni ponoříme do meditace a tak spojíme své** energetické vibrace**.

Při společných meditacích na dálku mnoho osob pociťuje silnější účinky meditace než když meditují samostatně, proto jsou společné meditace velmi oblíbené. Chcete-li se také zapojit, můžete si na internetu vyhledat dny a časy společných meditací. Postačí do vyhledávače zadat „společné meditace“.

Meditace u nahrávek na internetu

Pakliže jste zatím nikdy nemeditovali, anebo jste to již zkoušeli, ale chcete poznat něco nového, můžete si na internetu vyhledat bezplatné nahrávky meditací a tak meditovat on-line. Na internetu lze najít množství nejrůznějších nahrávek, přičemž některé jsou tvořeny „jen“ relaxační a meditační hudbou, zatímco jiné obsahují i mluvený návod v češtině, který Vás jemně navede k tomu, co při meditaci dělat a jak postupovat.

Nahrávky mohou být pro někoho prospěšné, jinému mohou zase překážet, protože můžou působit rušivě a tak nedovolí se dostatečně uvolnit a ponořit se do hluboké meditace. Sami vyzkoušejte, jak poslech meditačních nahrávek působí na Vás a uvidíte.

Jak meditovat?

Meditovat se dá různými způsoby. Většinou si meditujícího představujeme jako sedícího na zadku, se zkříženýma nohama s rukama na kolenou a dlaněmi obrácenými směrem vzhůru. Meditovat se však stejně tak dá i v pohybu, například za chůze anebo při cvičení jógy či třeba při monotónní fyzické práci anebo při běhu aj. Pro začátek se obvykle doporučuje učit se meditovat vleže a teprve později, když už budete vědět jak na to, se můžete učit meditovat i při pohybu.

Najděte si nějaké klidné místo, kde Vás nebude nikdo rušit a kde se dokážete zcela uvolnit. Lehněte si a mějte na sobě jen lehké oblečení, případně můžete být zcela nazí a mít na sobě jen lehkou přikrývku tak, aby Vám nebylo ani horko ani zima. Před meditací se můžete i protáhnout, aby se Vám uvolnilo ztuhlé svalstvo, případně si určitá místa namasírovat, pokud jsou zatuhlá.

Pomůcky pro uvolnění se a vyčištění mysli před meditací

Abyste se naučili meditovat, můžete využít jednoduchou pomůcku – dýchejte klidně, pomalu a hluboce a soustřeďte se na svůj dech. To Vám pomůže očistit mysl od veškerých myšlenek. Právě myšlenky jsou tím, co meditaci brání. Jakmile je mysl prázdná a čistá, můžete se oddat pouhému bytí a propojení s absolutnem.

Jiným způsobem může být tzv. „tělesný skener“. Pozorujte svým vnitřním zrakem své tělo a představte si, že je velké a Vy jej pečlivě prozkoumáte. Snažte se vše vidět v maximálních detailech a se všemi podrobnostmi. Nespěchejte. Nic z toho co vidíte, však nehodnoťte, namísto toho jen pozorujte a vnímejte. Vidíte svou hlavu a všechny její detaily, Vaše vlasy, čelo, obočí a oči, nos a ústa a také uši. Nyní se přesouváte ke krku a přes ohryzek, krční jamku a šíji ke klíčním kostem a ramenům. Vidíte svá ramena také zezadu a rovněž lopatky a záda. Vraťte se na hrudník, kde vidíte prsa a bradavky a případné ochlupení, pod nimi bedra a pupek. Nezapomeňte ani na spodní oblast zad a rovněž paže, předloktí a dlaně s prsty. Nevynechávejte ani Vaše intimní partie včetně pozadí. Nyní pokračujte níž a stejným způsobem proskenujte také spodní polovinu těla. Toto cvičení pomáhá podobně jako soustředění se na dech vyčistit a uklidnit svou mysl a věnovat se tak jen meditaci.

Pomalý a hluboký dech pomáhá vyčistit mysl

Jestli se Vám nedaří přestat myslet, pokud se Vám hlavou stále honí nějaké myšlenky, nevadí, to je celkem běžné. Naučit se mít zcela čistou hlavu nějakou chvíli trvá. Když zjistíte, že Vaši mysl myšlenky opět zanesly někam úplně jinam, nesnažte se proti nim bojovat nebo je potlačovat. Zaznamenejte své myšlenky a nechte je odvát závanem větru nebo odplout po vodě. Poté se opět soustřeďte na svůj dech. Pokud myšlenky opět zvítězí, nechte je znovu svému osudu a vraťte se k soustředění na dech. Určitě to dokážete, jen je třeba být trpělivý.

Naplňte své tělo jemnou nabíjející, zářivou a léčivou energií

Jakmile se Vám podaří** uklidnit mysl** natolik, že Vás již nezatěžuje spoustou myšlenek, ale je dokonale čistá, začnete vnímat, jak se noříte stále hlouběji a hlouběji do jemného a velmi příjemného energetického pole meditace. Vaše tělo bude jakoby lehčí a budete mít pocit, že se od něj oddělujete, že přecházíte do nehmotného světa energií. I když tento stav plně vnímáte, snažte se jej nijak nehodnotit a stále se jen soustřeďte na to, co právě prožíváte. I v tomto stadiu se Vám může stát, že Vaši mysl opět ovládnou myšlenky, avšak návrat k soustředění pro Vás bude stále snazší a rychlejší, protože již budete vědět, jak na to.

Je možné, že svým vnitřním zrakem vidíte světlo různých barev – mohou se objevit veškeré odstíny barevného spektra. Nyní se pokuste při každém hlubokém nádechu do svých energetických center – čaker nasát energii – barevné světlo, které se nachází všude okolo Vás. Stále dýchejte pomalu a hluboce a nasátou energii si v sobě udržujte. Ucítíte, jak je příjemně teplá a jak Vás zahřívá. Poté energii nechte naplnit celé své tělo až do konečků prstů a posouvejte ji po páteři směrem vzhůru, kde Vás zase opustí temenem hlavy. Při každém nádechu opět nasajete novou dávku, která Vás více a více nabíjí a léčí.

Z meditace se dostanete velice snadno, kdykoliv budete chtít.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id6574 (magazinesoterika.cz#104)


Přidat komentář