Meditace proti stresu

Napětí a stres není nic, co by bylo dlouhodobě zvládnutelné. Mnohdy lidé toto riziko podceňují, což má někdy až fatální následky. I v dnešní, uspěchané době je potřeba si odpočinout a najít chvilku pro sebe.

Stres je stav, se kterým se ne každý z nás dobře vypořádá. Jsou sice lidé, jež pod stresem předvádí dobré výkony, ale i po čase se objeví nepříjemné pocity, zdravotní obtíže a časem i psychické s trvalými následky. Proto je nezbytně nutné pamatovat na odpočinek a proti stresu obzvlášť se obrnit třeba meditací.

Začátky nejsou lehké

Umění se soustředit a ve shonu, který obvykle mnoho lidí provází je tak nutné, ale velice obtížné. Obzvlášť pro ty, co s meditací začínají je často i nemožné. Soustředit se a zcela tak odplavit stres není pro žádného nováčka snadné a proto i většina z nich tuto snahu dříve nebo později vzdává. To je však pouze otázka vůle, zda je člověk schopen se postupnými kroky dopracovat až do úplného odplavení stresu a naplno se věnovat meditaci, nebo to prostě a jednoduše vzdát s tím, že ve stresu budu i nadále a jen tak se ho nezbavím. Naopak se k němu ještě navíc navinou další problémy a to zdravotní a mnohé další s tím související.

Zdravý člověk je silný člověk

Nutno podotknout, že zcela zdravým člověkem je ten, který se naplno cítí zdravý, je plný vitality, chuti do života a po všech stránkách se mu tak nějak daří. I jeho tělo je viditelně zdravé, bez zvláštních známek nemoci, něčeho podivného, nezdravého. To je ukázka osoby, která je plně zdravá a vitální. A tak by měli vypadat všichni mladí, či lidé ve středním věku. Bohužel většinou si v městské hromadné dopravě můžeme povšimnout pouze skleslých obličejů, zarmoucených tváří a tak nějak unavených a otrávených lidí.

Chceme nebo nechceme?

Obecně si lidé pořád na něco stěžují, pořád jim něco vadí a to je téma, které spojuje osoby i navzájem neznámé. Bohužel tak to je, že lidé spíše hledají negativa, něco, co je špatně a potřebují to řešit, alespoň tedy slovně. Což je nejjednodušší metoda, jak si ulevit, protože najít vhodné řešení, nebo se pokusit s nepříjemnou situací něco dělat není pro všechny a vždy jednoduché. Chce to dostatek úsilí, chtíče, ale i chuti něco udělat, kdežto pouze stěžovat si na nepříjemnou situaci je zcela jednoduché a prosté. Nadávat umí u nás téměř každý. Umění však tkví v moci s tím něco udělat a pokusit se najít vhodné řešení, jak situaci vyřešit. Je to jen o tom, zda chceme, nebo ne.

Meditace proti stresu

Meditace, kdy se zcela ponoříme do hloubi své duše a vychutnáme naprostý klid, harmonii těla, necháme nepříjemnosti proudit dále, nám přinese příjemný pocit, jež uvolní smysly, i mysl a najednou se budeme cítit opět o něco lépe, svěží a plní sil nejen po fyzické stránce, ale zejména duševní. Najednou budou problémy zcela titěrné a mnohdy naprosto ubohé. Co ještě se před nedávným časem zdálo být ohromnou životní zkouškou, je najednou zapomenuto, a snáze se překonávají i složité problémy. Naštěstí k tomu stačí i tak málo, jako je uvolnění se a meditování. To pomůže pochopit problém a podívat se na něj z jiné stránky. Najednou jde o opravdu velice titěrný problém, nebo spíše neproblém.

Jak se zbavit stresu

Účinným lékem, jak se zbavit stresu pomocí meditace, tedy jak začít, pokud se nedaří dostatečně soustředit, je začít cvičit jógu. Fyzické cvičení spojené s duševním cvičením je jedinou formou, jak zcela a dokonale celou tělesnou soustavu procvičit a zvýšit tak sílu. Cvičení, které je pro všechny věkové kategorie a které spíše cílí za uvolnění napětí v těle spolu s protažením tělesné schránky spolu s posílením ducha je skutečně vhodné pro všechny. Často se lidé při dlouhodobém a pravidelném cvičení nejenže cítí mnohem lépe celkově, ale i se zbaví nadbytečných kil a také zvýší výkonnost svého těla. Jsou ohebnější, pružnější a vitálnější.

Masáže jako základ uvolnění

Mimo to obvykle mají velice dobrou náladu. Jóga je tak prostředek, jak se naučit soustředit na své tělo, na svoji mysl a umět se ponořit do hloubky své duše. Dát ji odpočinout a načerpat nových sil. Často ale lidé využívají techniku, jak se zcela osvobodit od stresu a naučit se uvolnit masáží. Běžná technika skutečně umí uvolnit jak tělo, tak mysl a to přitom nemusí jít o zvláštní chvaty ani hmaty, postačí klasické masáže, prováděné odborníkem. Dostatečná praktika, jak se naučit odpočívat a ponořit do své mysli naplno. Nevnímat okolní svět a skutečně, prostě, ale zcela tak vnímat pouze vlastní mysl, tělo a duši. Jestliže se člověk chce naučit soustředit, pak určitě zvolit masáž jako prostředek je rozumné a vhodné.

Umět se uvolnit a zapomenout na okolní svět

Napětí a nahromaděný stres mohou v jedné fázi klidně přejít v nepříjemný okamžik, kdy zoufalství pokryje celou mysl a dotyčný nevidí jiné cesty, než se sprovodit z tohoto světa sám vlastním úsilím. Bohužel takových případů není docela málo a je jich skutečně nemalé procento. Dokonce podle neověřených statistik jich moderní extra rychlou dobou stále jen přibývá a nejspíš tomu nadále nebude jinak. Je tak skutečně nutné umět si odpočinout. Nechat odplout problémy, které nemůžeme vyřešit, nemůžeme změnit, a při těch, které jsou v naši moci změnit je, pak s nimi skutečně zatočit a vyřešit problém jednou pro vždy. Když nemůžeme s osudem nic dělat, pak je potřeba si to uvědomit, uklidnit se, zastavit se a pořádně zhluboka nedechnout.

Základ meditace

Pro všechny začátečníky, kteří se rozhodli svým problémům postavit čelem, začít je řešit a nedovolit, aby stres zcela ovládl tělo i mysl, je skvělé, že už sami toto chtějí. To je prvotní krok, který pomůže odbourat stres a uklidnit duši. Pro meditaci jako takovou je nutné se obléci pohodlně, příjemně tak, aby nic neškrtilo, nesvědilo a vůbec nedráždilo pokožku. Je třeba vhodné nosit domácí volné oblečení, legíny a volné tričko nebo cokoli podobného. Také místo, kde se bude meditovat, musí být světlé, teplé, ale ne moc, a také klidné. Stěží se začátečníkovi podaří uvolnit u hrající televize vprostřed obýváku, kde pobíhají hrající si děti. Nejlepší je být sám doma, podložku, nebo deku rozprostřít před okno a posadit se. Při začátku je dobré zavřít oči a pomalu dýchat. Vnímat své dýchání, zaměřit se na problémovou část na těle, obvykle bolestivou a na ni se soustředit. Přitom plně vnímat, jak bolest a starosti odchází z těla.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id6577 (magazinesoterika.cz#131)


Přidat komentář